Przejdź do strony:

1 marca w Koninie odbyła się gala finałowa wojewódzkiego konkursu „Niepokorna, niezłomna, wyklęta – Inka oczami dzisiejszych uczniów”. W zmaganiach wzięły udział 104 szkoły. Łącznie nadesłano ponad 300 prac, które były oceniane w czterech kategoriach: muzycznej, plastycznej, literackiej i lapbook. W ostatniej kategorii nasze gimnazjum zdominowało podium – Maja Zielińska z klasy 3g zajęła I miejsce (opiekun – p.K.Urbaniak), a II miejsce wywalczyła Zofia Wrzaskowska z klasy 2f (opiekun – p.P.Hącia). W kategorii literackiej wyróżnienie otrzymała Zuzanna Borowiak z klasy 3g (opiekun – p.K.Urbaniak). 
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, a pani Marzannie Wrzaskowskiej serdecznie dziękujemy za pomoc w organizacji wyjazdu. 

Paulina Hącia

Mateusz Gawrysiak z klasy 3g został laureatem Wojewódzkiego Konkursu Fizycznego. W sobotę doskonale poradził sobie z bardzo trudnymi zadaniami w finałowym etapie konkursu. Serdeczne gratulacje dla Mateusza i jego nauczycielki fizyki p.Magdaleny Przybylskiej! 

               

Jolanta Walczak

23 lutego w ramach spotkań zawodoznawczych gościliśmy p.Pawła Konarskiego - ojca naszej koleżanki. Pan Konarski opowiadał nam o swoim zawodzie, który wykonuje na co dzień. Jest informatykiem: specjalizuje się w zagadnieniach związanych z transmisją danych i internetem, buduje  sieci teleinformatyczne, montuje  komputery, instaluje  w nich systemy operacyjne i oprogramowania; diagnozuje stan techniczny  komputerów, podłącza sieć lokalną  do internetu, dba o bezpieczeństwo informacji w internecie, projektuje, buduje, naprawia i modernizuje komputery. Aby zostać informatykiem, należy ukończyć technikum lub szkołę policealną o kierunku teleinformatyka, warto też pomyśleć o studiach wyższych. Dziękujemy za przybycie i wiele cennych informacji związanych z tym zawodem! 

Emilia Konarska, 2b

21.02 co roku przypada Dzień Języka Ojczystego. Tego dnia już od rana można było zauważyć w szkole pewną zmianę. Otóż na stopniach schodów, prowadzących na piętro, pojawiły się napisy wyrażeń i słów, które sprawiają czasami trudność podczas wymowy i zapisu. W ten sposób, czytając zapis kilka razy w ciągu dnia, zapamiętujemy jego poprawną formę. Klasy 2c, 2d, i 3g Dzień Języka Ojczystego obchodziły na wesoło. Były kalambury, rebusy, tworzenie definicji. Uczniowie rozszyfrowywali, co oznaczają m.in. słowa: mitrężyć, kamfora, interlokutor. Próbowali też swoich sił w łamańcach językowych. Natomiast na zajęciach teatralnych uczniowie stworzyli krótki film zatytułowany „Język polski nie jest łatwy”. Link do filmu wkrótce. Przed salą 204 można też obejrzeć przygotowane przez uczniów plakaty, które obrazują dosłowne rozumienie związków frazeologicznych. Klasa 1a wzięła udział w konkursie „Zabawa słowem” zadanie polegało na ułożeniu jak największej ilości słów z wyrazu trzystadziewiędziesięciodziewięciokilometrowy. Trudność polegała na tym, że daną literę można było użyć tyle razy, ile wystąpiła we wskazanym wyrazie. Szymonowi Jarudze udało się ułożyć największą ilość wyrazów. Klasa 2e bawiła się, odgadując kalambury. Wszystkie hasła były związane z językiem polskim. Najlepsza z klasy okazała się Magdalena Jakubowska, która odgadła najwięcej haseł. Uczniowie klasy 1d i 3h zagrali w literackie Tabu - grę polegającą na odgadywaniu haseł bez użycia wymienionych na karcie słów. Klasy zostały podzielone na dwie drużyny, które rywalizowały ze sobą w rozpoznawaniu literackich bohaterów, tytułów oraz autorów. Poza tym uczniowie klasy 3e przygotowywali mapy myśli poświęcone częściom mowy. Z pewnością takie wizualne powtórki zostaną w pamięci na dłużej.
Język polski nie należy do najłatwiejszych, ale można się z nim oswoić poprzez zabawę. Zachęcamy do udziału w konkursach w przyszłym roku.                                            

 

                                              

Nauczyciele języka polskiego
Przejdź do strony:
Uczniowie