Przejdź do strony:

Dnia 28 maja klasy drugie i trzecie gimnazjum wraz z p. Magdaleną Przybylską, p. Marcinem Zabłockim i p. Romaną Kłos wybrali się na wycieczkę do Skoda Autolab w Poznaniu, gdzie została przeprowadzona ciekawa lekcja fizyki w praktyce. Uczniowie naszego gimnazjum zapoznali się z budową samochodu i wykorzystaniem energii potencjalnej, mechanicznej oraz wszystkich trzech zasad dynamiki Newtona w tym pojeździe. Następnie udali się do działu eko. Tam usłyszeli, co należy robić, aby mniej zanieczyszczać powietrze oraz spalać mniej benzyny, będąc kierowcą samochodu. Podczas ”lekcji” każdy z nas mógł wykonywać doświadczenia i korzystać z symulatorów związanych z działem, w jakim się znajdowaliśmy, m.in. sprawdzić się jako kierowca auta, spróbować swoich sił w hamowaniu w ciężkich warunkach pogodowych, zaprojektować własny model samochodu, wykonać ekotest itp. Naszym następnym tematem było bezpieczeństwo: zostało nam przedstawione, jak udzielić pierwszej pomocy osobom, które zostały poszkodowane w wypadku samochodowym oraz obejrzeliśmy film o podróży z przyczepą campingową. Na końcu każdy z nas został obdarowany małym podarunkiem od Skody Autolab :).

Julia Kolenda, Martyna Majewska kl. 3a

W piątek 30.05.2014. odbył się Turniej Halowej Piłki Nożnej o Mistrzostwo Klas I 2014. W wyśmienitych warunkach w hali widowiskowo - sportowej LOSiR w Luboniu odbył się pierwszy z cyklu Turniej Halowej Piłki Nożnej. Do zawodów przystąpiło 7 klas pierwszych. Po losowaniu grup rozpoczęto rozgrywki. Grupę pierwszą bezapelacyjnie wygrała klasa I B i awansowała do finału, gdzie spotkała się ze zwycięzcą grupy II, klasą I F. O trzecie miejsce walczyły klasy I C i I H.
Ostateczna klasyfikacja:
1 miejsce klasa I B.
2 miejsce klasa I F
3 miejsce klasa I H
4 miejsce klasa I C

Królem Strzelców został Damian Fabiś z klasy I B. Gratulacje!

Cieszy wysoki poziom gry zawodników co dobrze rokuje na przyszłość.

Łukasz Budzyński

W czwartek 22 maja klasy 1c i 1h wraz z paniami Kozłowską, Walkowiak, Sobczak- Elmann i Rubisz udały się na dwudniową wycieczkę. Pierwszym przystankiem była wspaniała, ceglana katedra w Pelplinie, która została zbudowana przez braci cystersów. Historię zakonu oraz świątyni opowiedziała nam pani przewodnik. Po krótkiej podróży dotarliśmy do zamku w Gniewie, gdzie spaliśmy. Wszystkim zostały przydzielone komnaty:) Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na niecodzienną, żywą lekcję historii, w której wszyscy aktywnie uczestniczyliśmy.  Wtedy właśnie poznaliśmy historię zakonu krzyżackiego, a zajęcia zupełnie nie przypominały znanych wszystkim lekcji w szkole. Wszyscy z pewnością na długo zapamiętamy przekazaną nam wiedzę. Następnie udaliśmy się do warsztatów, gdzie mogliśmy wypróbować starą prasę drukarską, i do mennicy. Uczyliśmy się także  strzelać z kuszy i łuku. Kiedy na zewnątrz zrobiło się ciemno, rozpoczęliśmy nocne zwiedzanie zamku z pochodniami, wędrowaliśmy po wąskich korytarzach oraz zakamarkach zamku. Później odbyło się nasze ,,spotkanie z duchem’’, po raz kolejny usłyszelismy wiele faktów historycznych dotyczących zakonu. Następnego dnia, w piątek, udaliśmy się do Zamku Krzyżackiego w Malborku. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy fantastyczną, ogromną budowlę ceglaną, jedną z największych tego typu w Europie, wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wielu z uczniów zakupiło w Malborku pamiątki. Tego samego dnia, koło godziny 20:00, wróciliśmy do Lubonia, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wycieczki i bogatsi o nowe doświadczenia oraz wspomnienia.

Dominika Szymanda 1c

W minioną środę, klasa Ih wraz z paniami Predko i Rubisz udała się na Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uczniowie wzięli udział w zajęciach warsztatowych oraz obejrzeli wystawę ,,Od monokryształu Jana Czochralskiego do grafenu”. Wystawa ta została zorganizowana przez Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej i odwiedzi kilkanaście miast w Polsce. Atrakcyjność wystawy zapewniły eksperymenty realizowane na ponad 20 interaktywnych stanowiskach. Nauka i zabawa połączyły się ze sobą dzięki interesującej formie oraz multimedialnemu charakterowi prezentacji. Dowiedzieliśmy się o badaniach i osiągnięciach prof. Czochralskiego, o jego wkładzie w rozwój krystalografii. Poznaliśmy zastosowanie wielu kryształów w najnowszych osiągnięciach technicznych, jak przekaz informacji, czy w budowie ekranów LED, a także przewodnictwie ciepła i prądu elektrycznego. Wszystkim wycieczka bardzo podobała się. Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach, zadawali pytania, a zdobytą wiedzę na pewno wykorzystają w przyszłości. Była to nasza kolejna ,,wycieczka naukowa”. Już szykujemy się do następnych w nowym roku szkolnym!